a sensação de casa











2020 - Sintra


Recentemente, temos ido algumas vezes para a zona onde passava parte das minhas férias, na infância e adolescência. Era o meu local de eleição para morar, sem dúvida. Praia, serra, campo, sol e humidade. Perfeito!

Estas fotos são de um desses passeios, no início de Setembro e foram tiradas no pinhal de S.Mamede, entre Fontanelas e Janas. Recordo-me perfeitamente de o atravessar a pé, em busca de lenha, ou de bicicleta, em longas deambulações da mente. Andar no pinhal é uma das coisas de que mais gosto. Árvores, altas ou baixas, densas, com grandes copas ondulantes ao vento e cheias de pássaros de varias espécies. Um tipo de ambiente que me transmite sempre a sensação de casa. 

*

Recently, we have sometimes gone to the area where I spent part of my vacation, in childhood and adolescence. It was my favorite place to live, no doubt. Beach, mountains, countryside, sun and humidity. Perfect!

These photos are from one of these tours, in the beginning of September and were taken in the S.Mamede pine forest, between Fontanelas and Janas. I remember walking through it, looking for firewood, or cycling, in long wanderings of the mind. Walking in the pine forest is one of my favorite things. Trees, tall or short, dense, with large tops undulating in the wind and full of birds of various species. A type of environment that always gives me the feeling of home.

Comments